Löpning med myggen

Fantastiska träningspass avlöser varandra. Igår var jag till och med ute och sprang backintervaller med bästis. Jag gjorde som jag alltid gör när jag ska göra något som är tufft (och lätt att smita ifrån). Jag berättade för alla jag träffade att jag skulle springa 10 st backintervaller.  Då går det liksom inte att strunta i det, har jag sagt det MÅSTE jag ju springa! Det gick över förväntan. En lätt uppvärmning på någon kilometer och sedan 10 intervaller i en av backarna i Kronskogen. 

Jag misstänkte att jag inte skulle ha särskilt bra tryck i benen eftersom vi påbörjat RSR (mer om detta sen) och kör knäböj varannan dag. Jag misstänkte att benen skulle vara lite trötta, men icke. Kroppen klarar alltid mer än man tror. En orsak till att det blev bra löpning kan ju också vara de miljoner mygg som försökte äta upp oss så fort vi stod stilla.. Vi hade liksom inget val än att springa om vi skulle undvika myggdöden! Så, bra tryck i benen i backen och kul som tusan var det! Mer sånt! Förena nytta med nöje helt enkelt. 

Innan löppasset körde jag bröst med Adam. Riktigt bra pass. Jag brukar inte tycka att bröstpassen är de roligaste men igår kändes det riktigt bra, kul! På eftermiddagen körde jag lite triceps och två stycken tabata-mage. Dipsen kändes tunga som bly och plankan lika så! 

Idag stod axlar på schemat och det blev mycket pressar. Tungt var det, men det kändes bra. :) 

/Lina




Kommentera här: