Träningsvärk, tankar och för lite tid..

Söndagens benträning gav kanske årets absolut värsta träningsvärk. Att köra oerhört mycket knäböj och frontböj, utfallsgång (som var dödens jobbigt!), FST-7 i benspark och FST-7 i vadpressen gav resultat - i alla fall när det gäller smärta!

FST-7 är vidrigt. FST-7 i vadpressen är helt klart det vidrigaste som finns inom styrketräning. Jag har kört det 0,25 gånger förut. Precis, jag klarade inte ens halva setet. I söndags körde jag hela, men långt ifrån bra. Jag gapade och surade och klagade mest. Skrek något om att de skulle ta bort vikterna.. Jag försökte ställa mig upp och köra tåhävningar istället, helt omöjligt var det.  Adam var inte bättre - han fick sendrag i vaderna, i låret, i rumpan, i handen. You name it. Adolf var klart bäst, men han blundade och vred bort huvudet i hopp om att det skulle bli bättre. Ni hör, vilka tuffingar vi är! 

Nåväl, träningsvärk kan ju vara alldeles underbart men också alldeles för jävligt. Den här varianten är inte underbar. Men ändå lite.

Dagens ryggpass blev lite sisådär. Jag och Adam kontrasterade att vi en gång i månaden har ett pass som är halvkasst och egentligen handlar mest om att diskutera, tänka, fundera kring kost och träning. Då är tankeverksamheten bättre än muskeltillväxten. Upplägg, mål, delmål, hur, varför, vad är viktigt? 

Kvällen spenderades med bästis och Vilstabacken. Nej, ingen löpning. Vi gick och det räckte! Fem gånger och det höjde pulsen rejält. Ja, mer cardio var det ja! Grabben som studsade upp för backen trippelt (eller mer??) så många gånger som vi utan att ens se berörd ut och som avslutade med skridskohopp upp gav inte dålig känsla.. Nej nej. Tydligen ska det läggas in backträning, och då löpning, en gång i veckan nu. Kvalitetstid med Malin ser jag det som. 

Lekpass med Mathilda ska också läggas in på en vecko-basis nu, med handstående, hjulning, stå på huvudet osv. Och så är jag sugen på att testa RSR. Allt utöver den riktiga och viktigaste träningen alltså. Mer tid önskas! 




/Lina

Kommentera här: